nadstranická platforma žen, které se zajímají o politiku a věci veřejné

Tisková zpráva: Voličská kampaň „Strategické otázky pro Českou republiku“

10.07.2012 12:14

Voličská kampaň „Strategické otázky pro Českou republiku“ letos poprvé změří prezidentským kandidátkám a kandidátům tzv. přidanou občanskou hodnotu

aneb

KDO POSTOUPÍ DO DRUHÉHO KOLA ZA MÉNĚ NEŽ 7 MIL KČ? 

 

Nezávislé uskupení Česká prezidentka považuje způsob vedení politických kampaní a jejich nákladnost za poněkud zastaralé, náklady na ně přemrštěné, a tedy neefektivně vynaložené.

Z tohoto důvodu chce nově měřit prezidentským kandidátkám/tům a politickým stranám inovativním metrem – a to porovnáním VYTVOŘENÉ „PŘIDANÉ OBČANSKÉ HODNOTY“ přímo během jejich předvolebních kampaní. 

Česká prezidentka (ČP) nabídne voličkám a voličům způsob, jak poměřit nejen efektivitu vynaložených prostředků a času všech kandidátů, ale hlavně jejich schopnost tvořivě a smysluplně „mobilizovat“ spoluobčany. Pomocí webové aplikace „Strategické otázky pro Českou republiku“ umožní přehledné srovnání motivací a cílů prezidentských kandidátek/tů (přímá volba) a politických stran (ostatní volby) a dále jejich umu vést s voličkami/voliči plnohodnotný dialog – především však během vlastní kampaně něco skutečně vytvořit. Tím se zároveň stanoví kritéria pro pozdější hodnocení úspěšnosti zvolených zástupců/kyň. Nezapadne konec konců ani žádná dobrá myšlenka od těch kandidátek či kandidátů, kteří ve volbě neuspějí.

 

Strategická občansko-voličská kampaň bude spuštěna v  polovině září letošního roku.

 

ČP se domnívá, že je čas využít podmínek při historicky první přímé prezidentské kampaně k nastavení vyšší laťky pro vedení kampaní - ze strany voličů. Vyhlašuje proto:

  1. Desatero prezidentské kampaně, ke kterému chce zavázat jednotlivé prezidentské kandidáty, a tím podpořit pozitivní, nepopulistické a úsporné kampaně, civilnost a nepřeceňování prezidentské funkce (jako nevyšší státní funkce)
  2. Limit na reálný chytrý finanční strop prezidentské kampaně 7 mil Kč* s tím, že náklady překračující 7 mil. Kč prozrazují hlavně to, jak dotyčný/á kandidát/ka nehospodárně nakládá s cizími penězi.
  3. Požadavek, aby příspěvky na kampaně pocházely v zájmu transparentnosti a prevence korupčního jednání výhradně od jednotlivých dárců (fyzických osob), nikoli od firem

 

ČP nyní představuje projekt jednotlivým kandidátům i politickým stranám a zve je k účasti ve voličské kampani „Strategické otázky pro Českou republiku“. Tento projekt, podpořený finančně Nadací OSF, je také velkou příležitostí propojit tematicky si vzájemně blízké neziskové organizace a jiné projekty s obdobnými cíli, například „Česko hledá budoucnost“, RESTART, Kohovolit.eu, Otevřeno.cz nebo www.nasstat.cz.

_______________________________________________________________________

 

* Jak jsme k tomuto číslu došly? Inu, trochu jsme si zaobíraly souvislostmi prezidentské funkce. Shrnujeme:

  1. Prezident/ka si za jedno volební období vydělá plat 12 282 000 mil Kč (204 700 Kč/měsíc).
  2. Kandidát/ka je obecně známá osobnost a pro tuto zemi něco vykonal/a, tedy se lze domnívat, že zapůsobí síla jeho/její osobnosti.
  3. Bude mít k dispozici 10 hodin vysílacího času ve veřejných médiích.
  4. Odhadujeme, že k vítězství ve volbě bude stačit kolem 28% hlasů voličů v 1. kole (tj. asi 1 400 000 voličů). Při dobře zacílených nákladech 5 Kč na skutečně získaného voliče (což je hodnota řekněme např. osobní esemesky či telefonického hovoru, kontaktu přes sociální sítě apod.) vychází náklady na 7mil.

 

Další informace o kampani budou následovat.

 

Projekt podpořila Nadace OSF (2012).

Vyhledávání

Kontakt

www.ceska-prezidentka.cz www.facebook.com/ceska.prezidentka 775 058 228, 723 038 301